Modernizacja sieci telefonów łączności alarmowej (ERTN) autostrady A2
Autostrada Wielkopolska
Autostrada Wielkopolska S.A. jest spółką koncesyjną odpowiedzialną za budowę oraz eksploatację autostrady A2 z Nowego Tomyśla do Konina, o łącznej długości 149 km.
Do zadań Autostrady Wielkopolskiej należy eksploatacja oraz utrzymanie koncesyjnego odcinka A2 będącego integralną częścią Autostrady Wolności łączącej Rzeczpospolitą Polską z siecią autostrad zachodnioeuropejskich.
Wyzwanie
-
1
Zintegrowanie nowego systemu z funkcjonującym
na II segmencie systemem telefonii alarmowej poprzedniej generacji. - 2 Zapewnienie nieprzerwanej łączności alarmowej na całej autostradzie A2 podczas prowadzenia prac modernizacyjnych.
- 3 Wymiana 164 kolumn alarmowych oraz wymiana lub naprawa ponad 30 fundamentów kolumn ERT bez ograniczenia ruchu na autostradzie.
- 4 Zaprojektowanie oraz montaż specjalnie wzmocnionych kolumn ERT na obwodnicy Poznania.
Szukasz niezawodnej łączności?
Sprawdź jakie rozwiązania możemy zaproponować.
Rozwiązanie
Zaprojektowany przez inżynierów Almy, system łączności alarmowej na autostradzie A2 produkcji Maitrise Technologique, zapewnia nową jakość łączności alarmowej, oraz nieosiągalny dotąd poziom odporności na awarie.
Poprzez zastosowanie topologii światłowodowego pierścienia oraz mechanizmu protekcji uzyskano bezprzerwową łączność.
W przypadku przecięcia łącza światłowodowego kolumny automatycznie wybierają odpowiedni kierunek transmisji.
Poprzez zastosowanie redundancji koncentratorów PIRAU zapewniona została odporność na wypadek całkowitej awarii jednego z urządzeń. Nowy system umożliwia również podłączanie kolumn alarmowych za pomocą sieci GSM.
System został zintegrowany z systemem poprzedniej generacji, który pracuje na drugim segmencie autostrady A2.
Korzyści
Dzięki nowemu systemowi alarmowego pracownicy Centrum Zarządzania Autostradą otrzymali niezawodny redundantny system telefonii alarmowej odpornej na uszkodzenia bez utraty łączności.
Rezultaty
- Czas zestawienia połączenia poniżej 5s.
- Wysoka jakość połaczeń
- Jedna konsola do zarządzania połaczeniami oraz wspólny system komunikacyjny
- Integracja ze starszym systemem ERTN na II segmencie A2
- Skrócony czas napraw oraz serwisowania
- Lokalizacja uszkodzeń
- Rejestracja rozmów
Wzrost jakości połączeń, oraz
możliwość działania całego systemu
w przypadku uszkodzenia do 3
kolumn alarmowych ERT produkcji
Maintrise Technologique znacząco
podniósł poziom bezpieczeństwa na
autostradzie A2.